Ansvarlige lærere: KA/SN
- A) OPGAVE 1:
- Læs TEKST 1 – pdf-filen ”Reklamen som genre” og svar efterfølgende på nedenstående spørgsmål
En fra gruppen læser højt!
- Hvad er en reklame? (Beskriv med dine egne ord, hvad en reklame er)
- Find efterfølgende 3 reklamer, der tydeligt viser, hvad de reklamerer for.
- B) OPGAVE 2:
- Læs TEKST 2 – pdf-filen ”Trykte Reklamer” og svar efterfølgende på nedenstående spørgsmål
Nedenstående link skal I læse på følgende måde. Alle i gruppen har en bestemt rolle – og I skal skifte hver gang I kommer til en ny overskrift!
OBS: Hvis man har det svært ved at læse, så skal der tages højde for det i gruppen. evt. med et mindre oplæsningsstykke. Her hjælper I hinanden!
- 1 læser højt
- 2 noterer faglige ord eller udtryk som man tænker er vigtige.
- 3 og 4 i gruppen skriver små stikord så man efterfølgende kan genfortælle, hvad afsnittet handlede om.
- Når første omgang er læst igennem
- 3 og 4 starter med at genfortælle indholdet.
- 2 fortæller efterfølgende hvilke ord man har skrevet ned.
- Efterfølgende sikrer I jer i gruppen, at I forstår de faglige udtryk eller vigtige begreber.
Efterfølgende bytter I rundt så man får en ny rolle til næste afsnit.
Når I er færdige med at læse – så laver I nedenstående opgaver. I skal skrive jeres svar ned og alle i gruppen skal have svarene på jeres computer.
- Hvad menes der med, at reklamer er medie-propaganda?
- Hvad er forskellen på: Afsenderrettet reklame og modtagerrettet reklame?
- Hvilke forskellige reklametyper nævnes i teksten? I skal kunne forklare dem hver især
- Hvad betyder ordet ”Fyndig”
- Hvad betyder denotation og konnotation? Hvordan skal vi forstå disse begreber i forhold til hinanden?
Deadline: Tirsdag kl. 22.o0