Reklamer og markedsføring (Gruppeopgave)

Ansvarlige lærere: KA/SN

  1. A) OPGAVE 1:
  • Læs TEKST 1 – pdf-filen ”Reklamen som genre” og svar efterfølgende på nedenstående spørgsmål

Tekst 1 – Reklamen som genre

En fra gruppen læser højt!

  1. Hvad er en reklame? (Beskriv med dine egne ord, hvad en reklame er)
  2. Find efterfølgende 3 reklamer, der tydeligt viser, hvad de reklamerer for.
  3. B) OPGAVE 2:
  • Læs TEKST 2 – pdf-filen ”Trykte Reklamer” og svar efterfølgende på nedenstående spørgsmål

Tekst 2 – Reklamer (Trykte)

Nedenstående link skal I læse på følgende måde. Alle i gruppen har en bestemt rolle – og I skal skifte hver gang I kommer til en ny overskrift!

OBS: Hvis man har det svært ved at læse, så skal der tages højde for det i gruppen. evt. med et mindre oplæsningsstykke. Her hjælper I hinanden!

  1. 1 læser højt
  2. 2 noterer faglige ord eller udtryk som man tænker er vigtige.
  3. 3 og 4 i gruppen skriver små stikord så man efterfølgende kan genfortælle, hvad afsnittet handlede om.
  4. Når første omgang er læst igennem
    1. 3 og 4 starter med at genfortælle indholdet.
    2. 2 fortæller efterfølgende hvilke ord man har skrevet ned.
    3. Efterfølgende sikrer I jer i gruppen, at I forstår de faglige udtryk eller vigtige begreber.

 

Efterfølgende bytter I rundt så man får en ny rolle til næste afsnit.

Når I er færdige med at læse – så laver I nedenstående opgaver. I skal skrive jeres svar ned og alle i gruppen skal have svarene på jeres computer.

 

  1. Hvad menes der med, at reklamer er medie-propaganda?
  2. Hvad er forskellen på: Afsenderrettet reklame og modtagerrettet reklame?
  3. Hvilke forskellige reklametyper nævnes i teksten? I skal kunne forklare dem hver især
  4. Hvad betyder ordet ”Fyndig”
  5. Hvad betyder denotation og konnotation? Hvordan skal vi forstå disse begreber i forhold til hinanden?

Deadline: Tirsdag kl. 22.o0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *