FPT: Reklamer og markedsføring

Ansvarlige lærere: KL/SN

  1. A) OPGAVE 1:
  • Læs TEKST 1 – pdf-filen ”Reklamen som genre” og svar efterfølgende på nedenstående spørgsmål

En fra gruppen læser højt!

  1. Hvad er en reklame? (Beskriv med dine egne ord, hvad en reklame er)
  2. Find efterfølgende 3 reklamer, der tydeligt viser, hvad de reklamerer for.
  3. B) OPGAVE 2:
  • Læs TEKST 2 – pdf-filen ”Trykte Reklamer” og svar efterfølgende på nedenstående spørgsmål

Nedenstående link skal I læse på følgende måde. Alle i gruppen har en bestemt rolle – og I skal skifte hver gang I kommer til en ny overskrift!

Link:

2. TEKST 1 – Reklamen som genre

3. TEKST 2 – Reklamer (Trykte)

  1. 1 læser højt
  2. 2 noterer faglige ord eller udtryk som man tænker er vigtige.
  3. 3 og 4 i gruppen skriver små stikord så man efterfølgende kan genfortælle, hvad afsnittet handlede om.
  4. Når første omgang er læst igennem
    1. 3 og 4 starter med at genfortælle indholdet.
    2. 2 fortæller efterfølgende hvilke ord man har skrevet ned.
    3. Efterfølgende sikrer I jer i gruppen, at I forstår de faglige udtryk eller vigtige begreber.

Efterfølgende bytter I rundt så man får en ny rolle til næste afsnit.

Når I er færdige med at læse – så laver I nedenstående opgaver. I skal skrive jeres svar ned og alle i gruppen skal have svarene på jeres computer.

  1. Hvad menes der med, at reklamer er medie-propaganda?
  2. Hvad er forskellen på: Afsenderrettet reklame og modtagerrettet reklame?
  3. Hvilke forskellige reklametyper nævnes i teksten? I skal kunne forklare dem hver især
  4. Hvad betyder ordet ”Fyndig”
  5. Hvad betyder denotation og konnotation? Hvordan skal vi forstå disse begreber i forhold til hinanden?

Deadline: Tirsdag kl. 22.00

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *