A: Reklamer og markedsføring (Gruppeopgave)

Ansvarlige lærere: KA/SN

I bliver præsenteret nedenstående opgaver i timerne på onsdag!

I skal i det følgende være opmærksom på, at der i det nedenstående er 2 forskellige opgave. Opgave 1 skal laves af dem, som skal producere deres egen TV-reklame. Opgave 2 skal laves af dem, som skal producere deres egen Trykte reklame.

Dog er det studiegruppens fælles ansvar at begge opgaver bliver løst. Så I må hjælpe hinanden.

OPGAVE 1:

I timerne i tirsdags blev halvdelen af studiegruppen præsenteret for TV-reklamer. I har nu til opgave at producere jeres egen TV-reklame.

Gå ind på Viggo – Fildeling – FREM10 – FAG PÅ TVÆRS – INNOVATION – REKLAMER OG MARKEDSFØRING – og vælg undermappen “TV-reklame – produktion”

Her kan I læse om, hvordan I skal lave opgaven. Spørg hvis du/I er i tvivl.

I skal i jeres TV-reklame benytte jer af argumentationskneb. Se nedenstående link

Argumentation i reklamer:

Argumentation i reklamer

I timerne om tirsdagen (uge 36) skal I vise jeres film. Inden jeres film vises skal I præsentere jeres reklame og hvilke overvejelser I har gjort jer med at sælge jeres produkt bedst muligt. Hvilke argumentationskneb har I eksempelvis benyttet jer af?

Deadline: Mandag (Uge 36) kl. 22.00 – Jeres reklamefilm skal vises for klassen om tirsdagen (Timerne uge 36)

Opgave 2:

I skal lave jeres Trykte reklame færdig, som I startede med på timerne sidste gang. I skal ligeledes gøre brug af linket i opgave 1 “Argumentation i reklamer” Med andre ord skal I benytte jer af argumentationskneb.

Gå ind på Viggo – Fildeling – FREM10 – FAG PÅ TVÆRS – INNOVATION – REKLAMER OG MARKEDSFØRING og vælg  det PowerPoint, der hedder Reklameproduktion, hvor I kan se, hvilke overvejelser, I skal gøre jer.

I timerne om tirsdagen skal vi se jeres reklame. I skal præsentere jeres reklame og hvilke overvejelser, I har gjort jer med at sælge jeres produkt bedst muligt. Hvilke argumentationskneb har I eksempelvis benyttet jer af? Gør her igen brug af det Powerpoint med Reklameproduktion for at få gode begrundelser og overvejelser.

Deadline: Reklamen skal være mandag kl. 22.00 (Uge 36)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *