Ansvarlig lærer: Din vejledningslærer
OPGAVE 1: Til forløbet ”Identitet”
Fag på tværs timerne: (Skal sættes ind under mappen FPT ”Identitet”)
- Du skal starte med at beskrive din egen indsats siden forældresamtalerne i november i ”Fag på tværs” og frem til nu.
- Hvad husker du fra forældresamtalen? (Blev der lavet særlige aftaler eller fokuspunkter fremadrettet?)
- Hvordan oplever du selv, at dit engagement i timerne har været siden? Kommer du forberedt til timerne, kommer du til tiden, kan du fagligt følge med osv.)
- Hvad er din motivation fremadrettet?
- I uge 43 havde vi et skriveforløb på 3 dage.
- I flere omgange skulle du både give og få respons – hvordan var det?
- Hvad oplevede du som godt i skriveprocessen?
- Hvad var udfordrende for dig?
- Du skal uploade din novelle, hvis du ikke allerede har gjort det.
- Du skal udvælge 2 forskellige ting fra timerne Fag på tværs (mandag – onsdag), hvor du har lært noget nyt. Begrund dit svar + du skal uploade noget, som du kan begrunde dit svar ud fra.
- Udvælg 1 ting fra timerne i Fag på tværs – som du synes, har været svært eller udfordrende. Begrund hvorfor eller hvad, der har været svært.
Kompetencetimerne: (Skal sættes ind under fanen ”Kompetencetimer”)
- Nu er du snart halvvejs i året på dit kompetencespor. Har det levet op til det, som du havde forventet i det første halve år? Hvordan har din egen indsats været? Hvad er dine forventninger til det sidste halve år?
- Udvælg 2 ting fra kompetencetimerne siden forældresamtalerne, hvor du mener, at du har lært noget nyt/fået ny viden eller rykket dig. Du skal kunne begrunde, hvorfor du præcis har valgt dette. Du skal desuden uploade noget, som kan være med til at underbygge dit svar.
OPGAVE 2: Projekt Identitet
Under fanen projekter laver du en underfane, der hedder Identitet. Her lægger du følgende:
- Upload din problemformulering
- Upload dit produkt (eller billeder/forklaring)
- Upload din projektudtalelse (når du får den)
Derudover skal du besvare følgende opgaver – tag dig god tid og husk på, at du skriver til nogen, som ikke nødvendigvis ved, hvad projektet har indeholdt.
- Beskriv med dine egne ord, hvad projektet har handlet om for dig.
- Hvad har du helt konkret lært om den uddannelse og det erhverv, du har undersøgt?
- Nævn to ting, der har været udfordrende for dig undervejs i dette projekt – begrund dine svar. Hvordan kom du igennem udfordringerne?
- Nævn to ting, som har været spændende at arbejde med i dette projekt. Begrund dine svar.
- Hvad synes du om din arbejdsproces? Har det været godt at arbejde alene? Hvordan med motivation og arbejdsindsats ugen igennem?
- Beskriv den identitetsmodel, som du synes har givet bedst mening for dig. Hvad går modellen ud på, og hvorfor er den meningsfuld for dig? Hvordan kan den beskrive, hvordan du ser dig selv?
- Er du blevet klogere på dig selv og din fremtid? Begrund dine svar.
Deadline for begge opgaver: Torsdag kl. 22.00