Ansvarlig lærer: CA/JA
UNDER besøget fra Lunde/Kvong Skole skal du forsøge at være opmærksom på:
- Hvordan du bruger din viden om hjernesmart pædagogik i praksis
- Hvordan kan du hjælpe med at træde nye stier både for dig selv og andre?
- Hvordan kan du lyse med lommelygten og bruge hen-imod-sprog?
- Hvordan du bruger din viden om anerkendelse i mødet med eleverne fra Lunde/Kvong Skole – hvordan møder du dem der, hvor de er?
- Hvis der opstår udfordringer i forhold til eleverne fra Lunde/Kvong Skole, så forsøg at anerkend dem og sætte dig i deres sted – hvorfor bliver det svært for dem i den situation, og hvordan kan du hjælpe dem videre?
- Hvordan du skaber gode relationer til eleverne fra Lunde/Kvong Skole
- Prøv at have i dine tanker, at dem vi har mindst lyst til at være sammen med, er oftest dem, der har mest brug for det
EFTER besøget fra Lunde skole/Kvong skal du skriftligt svare på følgende spørgsmål:
- Tænk på timerne, I havde sammen med eleverne fra Lunde/Kvong Skole:
- Beskriv en situation, hvor du brugte din viden om hjernesmart pædagogik
- Beskriv en situation, hvor du synes, du var anerkendende over for en af eleverne fra Lunde/Kvong Skole
- Ud fra dine erfaringer i dag, så prøv at skrive, hvad du mener har betydning for at skabe gode relationer til andre mennesker. Hvad har betydning, når man møder mennesker første gang?
- Hvad tænker du om sætningen: ”Dem vi har mindst lyst til at være sammen med, er oftest dem, der har mest brug for det”? Har du nogle erfaringer fra i dag, der kan være med til at sige noget om sætningen?
- Nævn tre ting, du vil fremhæve, der fungerede godt i forhold til det, I havde arrangeret samt en begrundelse for, hvorfor det fungerede godt
- Hvis du/I skulle planlægge noget tilsvarende en anden gang, er der så noget, du synes, I skulle gøre anderledes? Hvorfor skulle I gøre det anderledes, og hvad synes du, I skulle gøre i stedet for?
Deadline: Dine skriftlige svar EFTER besøget fra Lunde/Kvong Skole sendes til JA senest torsdag kl. 22