H: Barken og Bladet – Skriftlig idéudvikling

Ansvarlig lærer: AT

Til elever i Barken:

  1. Færdiggør refleksionerne over digtet “De evige tre”, som er vedhæftet nedenfor. Som nævnt i timen, skal I læse digtet og udvælge 5 pointer fra det. Skriv pointerne ned.

De evige tre

  1. Lav derpå følgende skriveøvelse:

Tænk  på en situation, hvor du blev ked af det eller sur. Skriv alt ned, som du husker (brainstorm). Skriv et digt ud fra situationen, men uden at beskrive selve situationen. Du bestemmer selv, om du bruger en bunden form (2 strofer), eller om du bruger frie vers (5-7 linjer).

Deadline: Tirsdag i næste uge (35)

VÆR OPMÆRKSOM PÅ FORLÆNGET WEEKEND OG DERMED INGEN STUDIEGRUPPETIMER MANDAG!

 

Til elever i Bladet:

  1. Er du ikke blevet færdig med skriveøvelsen omkring “En konkret kropslig bevægelse, som du ofte udfører”, så skriv den hurtigt færdig.
  2. Læs digtet “De evige tre”, som er vedhæftet nedenfor. Udvælg derefter 5 pointer fra digtet. Skriv pointerne ned. 

    De evige tre

  3. Lav derpå følgende skriveøvelse:

    Tænk  på en situation, hvor du blev ked af det eller sur. Skriv alt ned, som du husker (brainstorm). Skriv et digt ud fra situationen, men uden at beskrive selve situationen. Du bestemmer selv, om du bruger en bunden form (2 strofer), eller om du bruger frie vers (5-7 linjer).

    Deadline: Tirsdag i næste uge (35)

    VÆR OPMÆRKSOM PÅ FORLÆNGET WEEKEND OG DERMED INGEN STUDIEGRUPPETIMER MANDAG!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *