FPT: Digital Dannelse (Individuel og gruppearbejde)

Ansvarlig lærer: KLI/KA

 

I skal EFTER timerne tirsdag gøre følgende:

  1. I skal læse side 48 (midt) til side 52 (midt) i LIKE  https://drive.google.com/file/d/1Rt3XBaBCas75YTGQrxIwckOm_wsn2ana/view?usp=drive_link

I bestemmer selv, om I vil læse det sammen eller hver for sig. Læs langsomt, det er en kort, men lidt svær tekst. 

Men næste del af opgaven er fælles:

2. Når i alle er færdige med at læse, skal I printe et sæt af følgende begrebskort ud og klippe dem ud enkeltvis: 

https://docs.google.com/document/d/10hIHfpNE22B_6oxEAHyoe3KxLk_qPAjhB-PbSz9O54Y/edit 

Nu vender I begrebskortene med bagsiden op. I skal i gruppen skiftes til at trække et begrebskort, som I så skal forklare, hvad betyder. Hvis I ikke ved, hvad det betyder, så hjælp hinanden og find forklaringer i det, I lige har læst. Dette er en opgave, hvor det handler om, at I hjælper hinanden til en forståelse af de forskellige begreber!-Når I er alle begrebskortene igennem og synes I kan forklare dem alle, hænges de på jeres opslagstavle, da vi skal bruge dem i næste uge.

3. I skal hver især vælge to dilemmaer/problematikker fra unges digitale liv? 

Det kan være situationer I selv har oplevet eller situationer, som I kender nogen der har oplevet. 

Det kan være små simple dilemmaer, eller store og svære dilemmaer. 

Skriv mindst 3 linjer til de to cases du har valgt, som kort beskriver situationerne. 

Vigtigt at I medbringer dette til næste time, da vi skal bruge det i undervisningen. 

Deadline: Torsdag  d.7. september kl. 22.00

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *